מייסד שיטת הטיפול "זן שיאצו"

 שיזוטו מסונגה (Shizuto Masunaga – (1925-1981

מייסד שיטת הטיפול "זן שיאצו" – Zen Shiatsu

מייסד הזן שיאצו (2)

 

 

 

שיזוטו מסונגה נולד ביפן במחוז הירושימה למשפחה בה תרגלו שיאצו. הוא למד פסיכולוגיה ורפואה סינית באוניברסיטת קיוטו. היה תלמידו של נמיקושי, לימד במשך שנתיים בבית הספר שלו, ובמשך עשר שנים במכון היפני לשיאצו וכן היה חבר באיגוד הפסיכולוגים והרפואה המזרחית ביפן. מסונגה התעניין ולמד את הטקסטים הרפואיים הסינים לעומקם ומתוכם חקר את ההיבטים הקליניים והפרקטיקה של השיאצו.

שיזוטו מסונגה פיתח את שיטת הטיפול " זן שיאצו " הנקראת גם "שיאצו של המרידיאנים".

מייסד הזן שיאצוהוא הקים בטוקיו את המרכז ללימודי שיאצו "מרכז איאוקאי" (Tokyo Iokai Center) שם לימד "זן שיאצו" על פי דרך הטיפול אותה פיתח וחקר.
טיפול "הזן שיאצו" המקורי שפיתח מבוסס על דרך הטיפול והאבחון של רפואת המזרח המסורתית, אשר ביסודה מתבוננת על תופעות החיים ומגדירה את הריפוי והבריאות בצורה הוליסטית.

הגישה הטיפולית ב "זן שיאצו" המקורי כפי שהוא נלמד במרכז אאוקיי שביפן הנו מתוך התייחסות אל כלל המערכות הפועלות באדם המורכב כמכלול שלם ברמה הפיזית, הרגשית והנפשית.

בניגוד לרפואה המערבית המטפלת בתסמיני המחלה/סימפטומים ובאיבר הפרטי. טיפול "הזן שיאצו" שפיתח מסונגה מבוסס על איזון מצב קיו/ ג'יצו- המבטא חוסר או עודף אנרגטי הקיים במרידיאנים.

מייסד הזן שיאצו (3)הוא חשף את מסלולי שניים עשר המרידיאנים באופן שונה ומעבר לכפי שהיו מוכרים ברפואה הסינית הקלסית, כמו כן חקר פיתח ולימד את צורת, "אבחון הבטן" – Hara Diagnosis בטיפול השיאצו הרפואי. צורת הטיפול שפיתח מסונגה כוללת מגע אמפאטי במטופל, שימוש בכל חלקי הגוף השונים של המטפל (כף יד, אגודלים, אמות הידיים, ברכיים) וביצוע הטיפול תוך כדי תנועה אחידה ומתואמת לצורך הטיפולי של המטופל.

במסגרת חקר טיפול המרידיאנים שעשה פיתח סידרת תרגילים ומתיחות הנקראים "תרגלי מרדיאנים" (Meridian Stretching) המיועדים לתמיכה ביעילות הטיפול ושיפור בריאותי מבחינה פיזית ואנרגטית.

שיזוטו מסונגה תרם רבות להתפתחות יעילותו של טיפול השיאצו הרפואי, ולדרך ההתבוננות והאבחון בכל תחומי הטיפול של רפואת המזרח והרפואה ההוליסטית בכלל.

מחקרו וניסיונו הקליני הרב הביא לשיפור מרחיק לכת בהתאמת טיפול השיאצו למצבי חולי כרוניים הנובעים מאורח החיים בתקופתנו.

בגישתו הטיפולית המאוזנת ובצורת האבחון והרפוי ההוליסטית, המאופיינת במבט אחדותי על מצבו של המטופל ואמפתיה לאנרגיית הריפוי הטבעית הקיימת בכל אדם הביא שיזוטו מסונגה לשינוי תפיסתי של מוסג הרפוי בכלל.

  • רוצה פרטים נוספים או ייעוץ, איך ניתן לעזור בטיפול בכאב או בבעיה הרפואית שלך?

    יש לך שאלות לגבי יעילותו של הטיפול?

    רוצה להצטרף לקבוצת תרגול לבריאות טובה יותר?

    התקשרו אלינו:
    052-34-06-002

    או מלאו את הפרטים ונחזור אליכם:




  •